Lp. |
Zakres działalności |
Sposób realizacji |
Realizujący zadania
|
Termin |
1. |
Powołanie Koordynatora do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Wydanie zarządzenia dyrektora szkoły . |
Dyrektor szkoły |
do 30.01. 2021 |
2. |
Upowszechnienie informacji nt. powołania Koordynatora do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Zamieszczenie informacji o powołaniu Koordynatora w BIP Szkoły Podstawowej w Gogołowej
|
Dyrektor szkoły
|
I 2021r. |
3. |
Dokonanie samooceny budynków szkoły pod kątem spełnienia wymagań dotyczących dostępności |
Oględziny i zebranie danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Zaplanowanie propozycji zmian oraz oszacowanie kosztów w zakresie zwiększenia dostępności architektonicznej.
Przygotowanie informacji o dostępności.
Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej szkoły informacji o dostępności.
|
Koordynator we współpracy z dyrektorem
|
I 2021r. |
4. |
Przygotowanie planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Opracowanie planu działania o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Koordynator
|
Sierpień 2021r. |
5. |
Przedłożenie do zatwierdzenia Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami . |
Zatwierdzenie przez dyrektora szkoły planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami .
Publikacja na stronie internetowej. |
Koordynator
|
IX 2021 r. |
6. |
Analiza dostępności w zakresie cyfrowym i informacyjno- komunikacyjnym. |
Dostosowanie istniejącej strony internetowej zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej. |
koordynator |
IX 2021r. |
|
Zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami. |
Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno- komunikacyjnego.
|
koordynator |
Na bieżąco |
7. |
Przygotowanie raportu o stanie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
|
Przygotowanie raportu na podstawie działań koordynatora a następnie podanie jego treści do publicznej wiadomości na stronie podmiotowej BIP. |
Koordynator
|
Do 31.03.2021r. |
8. |
Wdrażanie wniosków z audytu architektonicznego i cyfrowego. |
- Dostosowanie tablic informacyjnych do potrzeb osób słabowidzących i niewidomych.
- Uwzględnienie podjazdu dla osób na wózku. ( tylne wejście do szkoły)
- Oznakowanie miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
- uruchomienie strony internetowej
|
Dyrektor szkoły
Urząd Gminy/ dyrektor szkoły
Dyrektor szkoły
Dyrektor szkoły
|
2023 r. / koszt do oszacowania/
2021/2022 / wg dokumentacji przetargowej/
2022 r.
Wrzesień 2021r.
|
Plan działania ustala się na podstawie art.14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019r poz. 1696, z późn. zm.).